Nou límit de velocitat a les carreteres secundàries: 90 km/h

Por: RACC Blog

L’any 2019 arriba amb novetats en matèria de circulació. La primera, la reducció del límit de velocitat a les carreteres secundàries a 90 km/h. Amb aquesta mesura, la Direcció General de Trànsit vol reduir les altes taxes de sinistralitat en aquestes vies.

Segons l’Observatori Nacional de Seguretat Viària, 7 de cada 10 accidents amb víctimes es produeixen en aquestes vies, i el 30% dels casos estan relacionats amb una velocitat inadequada.

 

Important: contracta una bona assegurança de cotxe online amb el RACC

Recentment, la Fundació RACC ha publicat l’estudi EuroRAP 2018 que analitza els trams amb major risc de la xarxa viària. Els resultats a Espanya assenyalen que la Xarxa de Carreteres de l’Estat té més de 3.000 km amb risc elevat d’accident greu o mortal. Osca (52%), Terol (43%), Lleó (32%) i Lleida (31%) tenen una proporció de trams de risc ‘elevat’ o ‘molt elevat’ superior al doble de la mitjana espanyola (12%).

A quines carreteres afecta?

Les carreteres convencionals o secundàries són aquelles on no hi ha un element físic de separació entre els dos sentits de circulació. A més, tenen dues plataformes separdes de circulació i un número de dos o més carrils per sentit. A Espanya, hi ha més de 140.000 km d’aquestes carreteres i la gran majoria no estan limitades a 100 km/h (de fet, són menys de 10.000 km amb aquesta limitació).

Noves normes de trànsit: coneix les noves velocitats permeses

Afecta tots els vehicles de la mateixa manera?

La limitació de velocitat a 90 km/h afecta, principalment, turismes i motos. No obstant això, també s’aplica a autobusos i vehicles derivats de turisme (relacionats amb activitats turístiques), per la seva baixa sinistralitat.

En canvi, els vehicles pesants com camions, furgonetes, autocaravanes o vehicles articulats o amb remolc hauran de circular, com a màxim, a 80 km/h. Així passa passa ja a la majoria de països de la Unió Europea.

Font: Ministeri de l’Interior

Així, també es redueixen les diferències de velocitat a què circulen els diferents tipus de vehicles. Segons alguns estudis, la reducció d’aquest diferencial contribueix al fet que es produeixin menys accidents. A més, afavoreix la fluïdesa del trànsit.

La modificació del límit de velocitat a les carreteres secundàries va ser aprovada pel Consell de Ministres el 28 de desembre de 2018 i entrarà en vigor a finals de gener.