L’efecte badoc, el Wonderbra i els accidents de trànsit
Por: RACC Blog
Potser el títol (o la foto) d’aquest post t’ha despistat, o com a mínim t’ha cridat l’atenció. Una cosa semblant els va passar a molts conductors britànics, quan durant la seva ruta es creuaven amb aquesta tanca publicitària… Parlem de l’efecte badoc.
La campanya del Wonderbra del 1994 protagonitzada per la model txeca Eva Herzigova no va passar gens desapercebuda. No només al cap dels anys va acabar sent esmentada com un dels anuncis exteriors més cridaners en dècades, sinó que va ser una de les espurnes que va encendre la polèmica al Regne Unit sobre l’ efecte de distracció d’aquest tipus d’anuncis en els conductors. De fet, en aquesta època van donar la culpa a aquest anunci de més d’un accident de trànsit. L’efecte badoc es va cobrar les seves víctimes.
Hem rescatat aquesta anècdota per recordar-te, com ja hem fet en altres ocasions, que cap de nosaltres és immune a les distraccions. Es tracta d’una de les principals causes d’accidentalitat al nostre país i la conducció relaxada a l’estiu ens fa especialment vulnerables. La Fundació RACC, en el marc d’un estudi que va realitzar sobre aquest tema, va enquestar conductors i els va preguntar quins elements externs els distreien més habitualment. Van esmentar com els més rellevants els següents:
- Els vianants
- Buscar aparcament
- Ciclistes circulant a prop
- Obres a la calçada
- L’aproximació excessiva d’un altre vehicle
- Presència de policia de trànsit
- Escena d’un accident
- Un cartell/tanca publicitària
- Aproximació d’un vehicle d’emergència
- Senyalització confusa o mal situada
Ja ho saps, per conduir -sigui l’època de l’any que sigui i hi hagi més o menys trànsit- posa els cinc sentits a la carretera. I recorda que, a més de la teva actitud, és fonamental disposar d’una bona assegurança que respongui als #MomentsClau. Prepara les teves vacances pensant també en la seguretat!