Els pilots RACC, a punt per guanyar
Por: RACC Blog
El Gran Premi de MotoGP que arriba al Circuit de Barcelona-Catalunya, del proper 15 al 17 de juny, serà una de les principals atraccions del mundial, amb els pilots RACC com a màxims favorits a la victòria. En els últims sis anys tots els campions del món de Moto GP han estat formats a l’escola del RACC, un autèntic planter de guanyadors.
En cap país del món es pot gaudir de tantes competicions mundialistes com a Catalunya, amb el Circuit de Barcelona-Catalunya com a màxim exponent d’aquest fet. El mundial de Rallycross, el GP d’Espanya de F1 o el proper GP de Catalunya de MotoGP són, juntament amb el Rally-RACC, els quatre pilars bàsics per al desenvolupament del talent dels pilots RACC.
El motociclisme tornarà aquest mes de juny a l’asfalt del Circuit, després d’una profunda renovació durant la temporada hivernal, on es van corregir escapatòries i traçades per seguir comptant amb un dels millors traçats del món.
Després de 26 anys ininterromputs —el 1992 com a GP d’Europa i des de 1996 com GP de Catalunya— la cita del Circuit segueix sent una de les més esperades del campionat, en un moment en què els pilots RACC arriben al capdamunt de les seves respectives classificacions i amb altes expectatives per a la victòria final, tant en la carrera com en el mundial.
Moto GP
Ni més ni menys que tretze títols mundials ostenten els pilots RACC. Als sis de Marc Márquez, els segueixen els cinc de Jorge Lorenzo i els aconseguits per Pol Espargaró a Moto2 (2013) i Àlex Márquez a Moto3 (2014).
El gran dels Márquez segueix sent el principal favorit per revalidar un títol que ja ha aconseguit en quatre ocasions. Amb un estil desenfadat, arriscat i rebel, el de Repsol-Honda serà una de les principals atraccions i correrà al circuit on es va formar com a pilot i en el qual ha aconseguit dues victòries (2010 en 125 cc i 2014 en MotoGP) al llarg de la seva carrera.
Jorge Lorenzo, amb cinc curses guanyades a Catalunya, continua adaptant-se a les característiques de la Ducati, més salvatge i rabiosa que la Yamaha amb què va aconseguir els tres campionats en la màxima categoria. El seu estil fi, el seu pilotatge tècnic i el fet que sigui un gran coneixedor del traçat català, fa difícil deixar-lo fora de les travesses per a la victòria final en un dels seus circuits preferits.
Els germans Espargaró arriben a la cita en una dicotomia totalment diferent. Mentre la KTM de Pol Espargaró —que va aconseguir la victòria el 2013 a Moto2— sembla seguir progressant dia rere dia, Aleix Espargaró segueix patint per treure tot el suc de la seva Aprilia. Tots dos sempre han assenyalat com n’és d’especial el Gran Premi de casa i no es pot descartar una sorpresa en forma de gran resultat.
Tots ells, tenen en comú el plus d’emoció que afegeix el fet d’estar corrent a casa acompanyats d’una afició incondicional a la qual no volen fallar.
Moto 2
Els pilots RACC de Moto2, Àlex Márquez i Xavi Vierge, són dos dels grans animadors de la categoria intermèdia en les últimes temporades. El de Cervera, que s’ha consolidat com un dels millors pilots després de quatre anys present en aquesta categoria, vol repetir la victòria de la temporada passada —en suma un total de dues, amb la que va aconseguir en Moto3 el 2014— per seguir lluitant pel títol d’una cilindrada que podria abandonar a final de temporada i fer definitivament el salt a MotoGP.
Per la seva banda, el de Castellbisbal —un exemple més del talent dels pilots sorgits de l’escola del RACC— es va destapar la temporada passada com un pilot capaç de tot, va mostrar el seu millor nivell i va sumar el primer podi mundialista al Japó 2017, a més de la seva primera pole position aquesta temporada a l’Argentina.
De mica en mica, el pilot del Dynavolt-Intact GP ens va ensenyant la versió de pilotatge demostrada en l’última temporada que va participar al FIM CEV Repsol (2015), amb sis victòries que li van valer una plaça al mundial i poder compaginar tots dos campionats.
Moto 3
La categoria petita és sempre una de les més divertides del campionat, amb lluites en massa per les victòries, on Arón Canet s’ha convertit en un assidu després de sumar-ne tres la temporada passada. El de Corbera és un dels principals candidats al títol, que vol sumar al seu extens palmarès en categories inferiors (dos campionats d’Espanya, un de Catalunya i un Mediterrani). Sempre com a pilot RACC i sota la batuta de l’equip ‘Estrella Galicia 0,0’, la del 2018 ha de ser, sens dubte, la seva gran temporada a Moto3.
D’altra banda, el debutant Alonso López ens està deixant molt bones sensacions després de les seves primeres actuacions mundialistes. Provinent del mundial júnior —on va aconseguir una 5a i una 3a posició en les últimes dues temporades— aquesta ha de ser una temporada d’adaptació per al rookie madrileny, que amb tota probabilitat serà una de les veus cantants en el futur.
Albert Arenas no ha tingut gaire sort aquesta temporada després de començar amb una fractura a la clavícula dreta per una caiguda en el warm up del GP de Qatar, que li va impedir participar a la cursa. El subcampió del món júnior el 2015, però, es nega a resignar-se i ha aconseguit una excel·lent victòria en el GP de França que certifica la seva qualitat i la lluita per estar a la part alta de la taula en finalitzar el campionat.