Equipació de Marc Márquez, com es protegeix sobre l’asfalt?

Por: RACC Blog

Per competir al màxim nivell en circuits cal una protecció extrema per evitar lesions. El pilot RACC Marc Márquez va equipat amb una extensa gamma de complements per poder rodar al límit.

Com és l’equipació de Marc Márquez?

A continuació podeu veure com es protegeix el sis vegades campió del món de motociclisme, un dels aspectes més necessaris per poder competir al màxim.

Foto Marc Márquez: Repsol-Media | Infografia: Ferran Morales

Casc

De la marca Shoei, l’X-Spirit III de Márquez és un casc fabricat amb fibra orgànica, multi-composite i fibra d’alt rendiment en diverses capes. Després d’un exhaustiu estudi del cap del pilot, la marca japonesa n’ha modificat l’interior i ha adaptat la ventilació a l’exigència del Marc. Provat al túnel de vent, el casc porta elements aerodinàmics per millorar la resistència a l’aire. S’usen de tres a quatre cascos per Gran Premi i uns quinze per temporada. Pesa uns 1.350 grams.

Granota

Fabricada a mà per Alpinestars, està composta per 13 peces. Escrupolosament teixida a mà basant-se en les mesures de Márquez. Encaixa a la perfecció en el seu cos, per donar-li la màxima protecció i comoditat. Per regla general, està fabricada amb pell de cangur, famosa per la seva gran resistència a l’abrasió, tot i que també n’hi ha de pell bovina.

En l’actualitat, l’ús de l’airbag de cos sencer és obligatori i compta amb dues càrregues, mantenint-se inflat durant cinc segons després de la caiguda. Els sensors de la granota són capaços de distingir una caiguda d’una salvada i s’activa fins i tot abans que el pilot xoqui contra l’asfalt.

Es poden arribar a fer servir de tres a quatre granotes per GP i cada una pot arribar a tenir especificacions diferents. D’aquest últim factor en dependrà el pes final, que acostuma a ser d’uns quatre quilos i mig.

Elements de la granota (blindatge)

  • Gepa. És un element que redueix la resistència aerodinàmica a l’aire i permet allotjar el ‘camelback’ d’uns 400cc, una bossa amb líquid per a la hidratació del pilot durant la competició. També permet allotjar diferents sistemes de mesurament de dades.
  • Muscleres. Són elements rígids. Generalment fabricades amb poliuretà. Creades per absorbir impactes i minimitzar el dany del pilot en cas de caiguda. Faciliten el lliscament i solen tenir orificis de ventilació.
  • Espatllera. És la protecció que el Marc porta sota de la granota. Construïda amb multicapa amb elements articulats, és flexible a la posició del pilot a la moto, però alhora manté la seva rigidesa en les caigudes. Usada per evitar lesions medul·lars de l’espina dorsal, aquest element té la funció de closca, per la qual cosa col·loquialment se la coneix com a ‘tortuga’. Pot presentar-se en diversos formats, però el més comú és el dels arnesos elàstics, i no pesa més de 600 grams.
  • Genolleres. Com el seu nom indica, se situen sobre la zona dels genolls del pilot. Igual que les muscleres, estan fabricades amb poliuretà i afavoreixen el lliscament. Les lliscadores són intercanviables, ja que el contacte amb l’asfalt les desgasta després de les sessions de pilotatge.
  • Colzeres. Com en el cas de les genolleres, han de suportar un fregament extrem, com el Marc ha demostrat en algun Gran Premi. Aquests elements acostumen a anar col·locats a l’interior de la granota i hi van adaptats, amb un reforç exterior de poliuretà.

Guants

El pilot RACC s’equipa amb els Alpinestars Supertech. Guants amb proteccions extra de poliuretà als artells i que permeten una gran sensibilitat i blindatge. Amb reforços al canell i als dits. Han de ser resistents, però també prou flexibles per permetre al pilot gaudir de la sensibilitat necessària per dirigir la moto. Els dits anular i petit solen estar units per protegir-los en el cas de caiguda.

Botes

Confeccionades amb microfibra, les Alpinestars Supertech-R del ’93’ són unes botes dissenyades per protegir i absorbir impactes. Dissenyades amb elements rígids, permeten la torsió frontal, però impedeixen la lateral gràcies al seu disseny amb peces rígides. Com en el cas dels guants, han de permetre una sensibilitat extrema i protegir els peus i els turmells.

 

Encara que no competeixis, recorda sempre que “En carretera i ciutat, un bon equipament et pot salvar la vida“.