#EmprenedorsRACC. Vivències per a nens en caixes i un nou tipus de publicitat
Por: RACC Blog
Cobrir mancances, fomentar valors, reinventar-se, innovar. Són algunes de les motivacions que tenen els emprenedors per a tirar endavant els seus projectes. Aquí al blog us hem explicat ja diverses iniciatives emprenedores de socis RACC. Avui hi tornem, amb dos emprenedors: l’Eva Plazas, que comercialitza caixes d’experiències per a nens i famílies amb el seu projecte Kiddy’s Box; i el Xavier Lavall, que amb Wheris ha creat un tipus de publicitat interactiva que amplia les possibilitats dels codis QR.
Eva Plazas: Kiddy’s Box, vivències per a nens per a fomentar els valors
L’Eva Plazas ens explica així els orígens del seu projecte: “Amb la meva sòcia Valeria Torno volíem recrear el Museu dels Nens d’Argentina, on els infants viuen experiències de primera mà. La dificultat de trobar un espai públic ens va portar a fer-ho a petita escala i vam crear Kiddy’s Box el 2013.”
Kiddy’s Box comercialitza caixes d’experiències oferint vivències que els nens poden gaudir sols o en família. En paraules de l’Eva, “volem ajudar-los a aprendre a compartir, a relacionar-se, a equivocar-se i fomentar els valors essencials per a un bon equilibri, tant físic com emocional”.
Les caixes es venen a través d’El Corte Inglés, Abacus, botigues de joguines i web a Catalunya i a la comunitat de Madrid, amb prop de 500 experiències per caixa.
Què és emprendre per l’Eva Plazas? “Fer realitat una idea i carregar-te de coratge i paciència per a dur-la a terme”.
Xavier Lavall: Wheris, els codis QR reinventats
El Xavier ens explica com va crear Wheris: “Estudiant formes innovadores d’enfrontar-nos a la crisi al món de les arts gràfiques, vàrem descobrir un sistema format per una aplicació mòbil i uns enllaços virtuals basats en un QR invisible per a l’ull humà (print to web) i inaudible per a la nostra oïda (audio to web).”
És un nou suport publicitari que permet arribar a continguts específics mirant i escoltant l’entorn a través d’smartphones i tablets. Amb Wheris és possible llegir, a més, codis de barres i codis QR de tot tipus. Els principals clients de Wheris són agències de publicitat però també qualsevol tipus d’empresa, perquè aquest servei pot ser inclòs a quelsevol aplicació mòbil.
Vols saber com funciona? Amb aquest vídeo queda molt clar:
Què és emprendre per al Xavier Lavall? “La voluntat de tenir un projecte propi que creï valor, innovació, riquesa social i llocs de treball.”
I tu, has creat una empresa? Ets un #EmprenedorRACC? Explica’ns-ho, escriu-nos a revista@racc.es i publicarem el teu testimoni a les revistes i a les xarxes socials del RACC.
Per Susanna Ginesta