La meva maleta no ha arribat. Com puc reclamar?
Por: RACC Blog
Una de les pors principals de la gent que viatja amb avió és arribar a la destinació però que les maletes no apareguin. Es tracta d’una situació molt freqüent i, en canvi, moltes persones desconeixen els seus drets en cas de retard o pèrdua de l’equipatge. Entre ells, una compensació econòmica de fins a 1.131 euros per passatger, o superior si havies declarat que portaves objectes de valor.
Quan puc demanar-la?
- Qualsevol equipatge facturat és responsabilitat de les companyies aèries. Per això, en cas de pèrdua, retard o deteriorament que no pugui atribuir-se a un defecte de l’equipatge en si, pots reclamar una compensació.
Com he de fer la reclamació?
- El primer que cal fer és, a l’aeroport mateix, anar al taulell de la companyia aèria o al taulell d’informació i emplenar un informe d’irregularitat de l’equipatge (PIR) perquè quedi constància que no ha aparegut la maleta o que presenta desperfectes.
- Fet això, per sol·licitar la indemnització cal presentar un escrit a l’aerolínia. I en aquest cas, no hi ha un model ni un procediment únics, cada companyia té els seus. Moltes companyies informen del procediment a seguir a la seva pàgina web.
Quan l’he de fer?
- En cas de reclamació per danys, disposes de 7 dies des del moment de rebre l’equipatge.
- Quan la reclamació és per pèrdua, el termini és de 21 dies des que vas facturar les maletes. Si passat aquest temps no apareixen, es donen per perdudes.
- També disposes de 2 anys per exercir accions legals una vegada rebut l’equipatge.
Pots trobar aquesta informació al web d’Aena o de la Unió Europea.